Kezdődik egy új remény


Nyár végén megérkezett Sexi II. a kertünkbe. Közel 210 km-t utazott Badacsonytomajról mire ideért. A szállítás megszervezése okozott némi fejtörést és nem volt izgalomtól mentes, de a lényeg, hogy itt van és várja hogy újra régi pompájában tündököljön... de ez bevallom nem holnap lesz.

Az első nagy kihívást az jelentette, hogy megtanuljunk együtt élni egy ilyen monstrummal. Az állványa elég nagy helyet elvesz a kocsibejáróból és így kicsit nehézkes a garázs megközelítése. Feleségem ennek nem annyira örül, de szép lassan kezdi megszokni az új helyzetet. Szerencsére ügyesen tolat és jól manőverezik, így nem lesz gond.

Az augusztus és az ősz első két hónapja nagyjából eseménytelenül telt, sajnos elég kevés időm volt a a hajóra, de azért pár órát foglalkoztam vele. Első körben az árboctartó elemek, csigák, kötélbikák, korlátok, veretek eltávolításával kezdtem, majd a kabin elemek következtek. A belmotor sajnos nincs meg hozzá, így a motor kezelő eszközeit is ki kellett szerelni. Úgy döntöttem külmotorral fogom használni, a belmotor helyére pedig egy hűtőládát építek be. 

Eleinte még nem volt hozzá ponyvám így minden alkalommal, amikor esett az eső legalább 50 L vizet kellett kiszivattyúznom belőle. Tulajdonképpen az évek során emiatt ment tönkre. Valahol beszivárgott a víz és az belűről tönkretette. Így hát nagy erőkkel megkezdtem a nyomozást a szivárgás helyének felderítése érdekében. Nem is kellett sokat keresnem...

A cockpit aljában van egy nyitható tető. Ez tulajdonképpen a motorháztető, amin keresztül hozzá lehet(ett) férni a belmotor tetejéhez. Ez a fedél valószínűleg utólag került beépítésre viszont nem igazán szakszerűen. Egy acél keretre ül rá, a keret pedig csavarokkal és valamilyen gitt szerű anyaggal lett rögzítve, ami az idők során megrepedezett és az eső ezeken a repedéseken szépen beszivárgott a motortérbe. Ott aztán végigfolyt a motortér oldal lemezein, ami bevezette a kabin hátuljába, az oldalsó fekvőhelyekre. Ezek az oldallemezek a víztől szépen szétrohadtak, így újra kell majd gyártanom őket.
Nagy valószínűséggel a teljes cockpitet is újra kell építeni, mert ezt a motortér nyílást meg kell szüntetni, és ha már megszüntetem, akkor kicsit át is fogom alakítani, hogy kényelmesebb legyen a pilótafülke.

Jelenleg most ott tartok, hogy elkezdtem bontani a fedélzet teak burkolatát, ami elég nagy munka. ragasztva és csavarozva is van, így nehezen adja meg magát. Ezután a fedélzet lemezek bontása következik. Ezt remélem még a tél kezdetéig be tudom fejezni. Sok időm nincs, de folyamatosan csinálom mikor ráérek, akár ha csak egy órára is.




Népszerű bejegyzések