Bontok, hogy építhessek


A bontás nagyobb munka lesz mint az építés, ez most már tisztán látszik. Annak idején az építők nem bízták a véletlenre, csavaroztak, ragasztottak, lamináltak, de az akkori technológiával elkészített fedélzet sajnos eddig bírta.

Sokat gondolkodtam, hogy mennyire bontsam meg a fedélzetet. Szerettem volna, ha valamit meg lehet tartani belőle, végül úgy döntöttem, hogy megy a levesbe az egész. A kabintetőt meg lehet menteni, csak a belső merevítő bordákat kell kicserélni.

A fedélzet bontása viszonylag egyszerűen indult. A teak burkolat leszedése után az üvegszövet borítás jött. A poliészter gyanta-üvegszövet kombó úgy jött le a rétegelt lemez fedélzetről, mintha tépőzáras lett volna. Ez a megoldás azért nem jó, mert a poliészter gyanta nem köt molekulárisan a fához, hanem csak a fa rostjai közé diffundálódik, így a kötés nem elég erős. 
Miután szabaddá vált a lemez borítás nekiálltam annak lebontásának. A hajó eredeti építője nem bízta a véletlenre és a lemezek bordákhoz ragaszását 5 cm-enkénti réz csavarokkal is bebiztosította.


A bontás úgy zajlott, hogy a bordák közötti lemezdarabokat kőműves kalapáccsal kiütöttem (ez bizonyult a leghatékonyabb megoldásnak), majd a bordákon maradt lemezdarabokat a csavarok körül kivéstem. A csavarokat fogó segítségével kicsavartam és maradék lemezt legyalultam.
Ez a művelet rengeteg időt emésztett fel. Szerencsére a fiam is segített és így hatékonyabb és élvezetesebb volt a tevékenység.





Népszerű bejegyzések