Csontvázak a szekrényből

A tél szinte eseménymentesen zajlott a felújítás szempontjából, azaz volt pár aprócseprő munka, de az újabb nekirugaszkodás tavasszal folytatódott.

Amíg az időjárás nem tette lehetővé a kinti munkát, elkezdtem felújítani pár kisebb alkatrészt a hajón, olyanokat amelyeket be tudtam vinni a fűtött garázsba.
A kabinajtó és a kabin tolótető volt a két kiszemelt áldozat. Az ajtóval viszonylag egyszerű dolgom volt, hiszen az elég jó állapotban maradt meg. Ezt csak vissza kellett csiszolni és jó alaposan lekezelni epoxival, majd lakkal. Sajnos nem lett tökéletes, de még tudok rajta javítani. A kabin toló tető viszont elég jól sikerült. Próbáltam úgy megcsinálni ahogyan majd a fedélzetet is szeretném. Legalább ez egy jó teszt volt, így kipróbálhattam hogy is fog kinézni.

Tavasszal folytattam a hajó komolyabb bontását. A fedélzet eltávolítása után jöhetett a kormányállás átvizsgálása. Itt azért rezgett a léc hogy mi lesz az mi megmaradhat belőle és mi az ami nem. Végül is semmit sem hagytam meg a következők miatt:

A vízbeszivárgás elsődleges helye a motorháztető volt, emiatt ez biztos megszűnik, valamint egyelőre úgy sem lesz benne belmotor így ez a rész okafogyottá vált.


A második beszivárgó hely a két oldalsó tárolórekesz volt. Itt a műgyanta borítás megrepedt, emiatt a rekesz oldala -ami belül rétegelt lemez - teljesen beszívta a vizet, majd jól szétrohadt. A harmadik a kabin ajtó alatti repedések voltak. innen a víz leszivárgott egészen a műszerfalon keresztül a motorteret és a fekvőhelyeket elválasztó lemezek rétegei közé és idővel ezeket is szétmállasztotta.
A hab a tortán a kormányállás üléseinek utólagos teak borítása volt. Aki ezt annó csinálta  az egyéb aljasságra is képes lehetett. A régi ülések a lejtése nem volt megfelelő ezért rátettek egy meglejtetett OSB emezt, majd ezt lelaminálták és leburkolták. A lejtést pedig PUR hab aláfújással oldották meg. mondanom sem kell mi lett az eredménye. A repedéseken beszivárgó víz az OSB lapot teljesen szétette, ami darabjaira esett szét miután leszedtem a laminátumot. Belül állt benne a víz, soha sem tudott kiszáradni.
Nos a fentiek miatt a teljes kormányállást újra kell majd építeni. Ezt és a fedélzetet is víz és főzésálló ragasztású rétegelt lemezből fogom megépíteni, amit kívül belül epoxival lelaminálok.

A kabin belső is komoly felújításon fog átesni. Az orrban lévő fekhely lapja újra lesz alkotva. A belsőt sokkal világosabbra tervezem, ezért a mennyezetet teljesen át kell csiszolni. Az oldalfalakról pedig a régi festéket le kellett kaparni egészen a laminátumig. Szerencsére a régi festék nagy része tenyérnyi foltokban levált, mikor letéptem róla a régi kárpitként funkcionált ocsmány padlószőnyeget. A többit pedig hőlégfúvó és spakli segítségével kellett eltávolítanom, Ez beletelt 3 napomba. Ugyanezzel a technikával a külső festéket is lekapartam a kabintetőről.

Így most már gyakorlatilag teljesen ki lett pucolva a hajó. mondhatjuk, hogy most vagyunk nullán, azaz inden indul az építés. Az eddigiek összesen 80 munkaórát emésztettek fel és ez csak a bontás volt. Hogy mennyi munka lesz még hátra hogy vízre kerüljön azt egyelőre még megsaccolni sem tudom, de nem adom fel :-)





Népszerű bejegyzések