Irány a fedélzet!

Ahogy a kabinbelső nagyjából elkészült szép lassan beleszaladtam az őszbe, majd a télbe. Elkezdtem a kormányállás és a fedélzet újraépítését. Iparkodnom kell, hogy a tervek szerint haladjak, de így hogy csak hétvégenként tudom csinálni (és akkor is csak ha jó idő van) eléggé lassan halad az ember. 

Augusztus végén viszont nem várt esemény történt, ugyanis elvesztettem az állásomat. Ez nem egy szerencsés dolog, de hirtelen rengeteg időm akadt, amit az álláskeresés mellett hajóépítésre is tudtam fordítani. Szeptemberben így el is készülhetett a kormányállás szerkezete. A merevítő bordákat akác és császárfából készítettem, a borítás 12 mm-es okume rétegelt lemezből készült. 

A korábbi motorteret meghagytam, mert elképzelhető, hogy egyszer még sikerül szereznem egy belmotort, amit majd beépíthetek, de az ha lesz is, akkor elektromotor lesz. Addig is tárolórekesz funkciót fog ellátni. A kokpit mérete maradt az eredeti, de az üléseket a tervekkel ellentétben befelé meglejtettem, hogy a víz lefolyjon róluk a kokpit aljába, ami onnan a kifolyokón keresztül távozni tud majd.

A fedélzet lemezelését októberben keztem el. Ekkor már eléggé hideg volt, így a leragasztással majd meg kell várnom a tavaszt. Addig is az összes fedélzet részt 6 mm-es lemezből előre kiszabtam és télen a műhelyben a belső felületüket le tudom laminálni. Ha már kint is tartósan 20 fok lesz, akkor egyszerre le tudom ragasztani és jöhet a külső laminálás.




 





Népszerű bejegyzések