Elektromos hálózat
Ezt is, mint szinte mindent a nulláról kellett megterveznem és újraépítenem. Szerencsére van némi előképzettségem a 12V-os rendszerek tervezésében és építésében, így nekiláttam és papírra vetettem az elképzeléseimet.
A kapcsolószekrény és a kezelőtábla helye fix volt, ez a kabin bejáratalatt, a régi motortér felett helyezkedik el. Az akkumulátort pedig a tőkesúly fölött a padló alá terveztem elhelyezni. Első körben 8 db áramkör van tervben, de szükség esetén ez bővíthető és ehhez sikerült beszerezni egy tökéletes kapcsolótáblát. A párás és néha vízes környezet miatt minden vezeték duplán szigetelt, a csatlakozók érvéghüvelyekkel lettek ellátva és a kötéseket mindenhol igyekeztem víz és páramentes környezetbe helyezni. Ugyanígy jártam el a kapcsolószekrény esetében, amit egy szigetelt dobozba raktam, hogy a pára ne kezdje ki a csatlakozásokat.A kötelező fényeken túl elektormos lesz a mosogató vízellátása, lesz fenékvíz szivattyú is amit ha kell át lehet alakítani automatává. Az egyik külső tárolórekeszben helyet kap egy kis italhűtő, a kabinban minden fekvőhelynél lesz USB-s töltő, olvasólámpa, illetve 12V-os szivargyújtó aljzat.
A Tatnál lévő tárolórekeszben került elhelyezésre az akkumulátor töltő, a kikötői áram biztosíték táblája, illetve egy inverter is, amiről akár még laptopot is lehet majd tölteni. A késöbbiek folyamán szeretnék napelemet is felszerelni és szintén ide fog kerülni egy a napelemhez tartozó töltésvezérlő.
A fedélzeti műszereknek külön áramkört építettem ki. Ezek a műszerek visszakerülnek a normál helyükre. Van mélységmérő, sebességmérő és szélerősség, valamint széliránymérő.
A kabinban a vezetékeket amennyire lehetett megpróbáltam eltünteni, ez néhol egész jól sikerült, néhol viszont nem, de ott sem annyira zavaró a látványa.