Végső elszámolás

Nos, úgy néz ki hogy egy hosszú út végére értem. Ilyenkor mindenki számot ad az eredményeiről és visszatekint a kezdetekre. Hogy megérte?... Mindenképpen! Egy ilyen projekt végén már nem számolod a költségeket, nem méred az időt, csak arra tudsz gondolni hogy mindjárt kész és várod azt az érzést, amikor először kihajózol vele.

Az első találkozás (2018.03.14)
2018. márciusában találkoztam először a hajóval, akkor még az előző tulajdonosa szerette volna felújítani, és egy facebook poszt alapján felvettük a kapcsolatot. Azóta sok minden változott, de a lényeg, hogy a hajó végül hozzám került és így mindketten jól jártunk, mert valóban megtörténhetett az újjászületés.

Az érdemi munka 2019. augusztus 19.-én kezdődött a bontással. A teljes fedélzet, a kormány állás és a belső bútorok egy része, valamint a teljes elektromos hálózat elbontásra került. Belűről a nyers hajótestig le kellett kaparni a festéket és az átpenészedett tartóelemeket is muszáj volt eltávolítani.

Amikorra már teljesen lecsupaszítottam a hajót és végre elkezdődhetett az építés szakasza már 2020 áprilist írtunk. Innentől kezdve apró lépésenként tudtam csak haladni. Általában hétvégéken és ha jó idő volt, akkor hétköznap esténként egy-egy órákat. 

2020 augusztusában elvesztettem az állásomat és jó másfél hónapig tartott, amíg újra munkát találtam. Ez  nem volt egyszerű időszak, de a felújításban pont kapóra jött. Nagyot tudtam haladni a kormányállással és a belső festéssel. Ősszel a hideg időben, és télen a már leszerelt, de felújítható alkatrészeket a műhelyben csináltam. Amit lehetett azt így előkészítettem és vártam, hogy ismét lehessen kint dolgozni. 

2021 január végén már az elektromos hálózat kiépítését is meg tudtam csinálni. Márciusban Covid miatt otthoni munkavégzést rendeltek el nekem, így az ingázásból fennmaradó időt is a hajó építésének  tudtam szentelni. Áprilisra már volt annyira jó idő, hogy a fedélzet lemezelése is megtörténhetett. 

2021 május elején elkészült a teljes fedélzet is és a szerelvények, veretek is felkerültek a helyükre. Május 14.-én késznek nyilvánítottam a hajót és lassan elindulhat a "kicsike" kikötő felé...

Akkor ahogy ígértem a számvetés és a  száraz tények:

- Felújítás teljes anyag költsége: 1.502.000 Ft

- Munkaórák összesen: 540

- Felhasznált anyagok: 
  • 12 tábla rétegelt lemez (fedélzet, lécezés, kormányállás és szerkezeti elemek)
  • 30 kg epoxigyanta (ragasztások, felület kezelés, laminálás)
  • 12 m üvegszövet (laminálás, erősítés)
  • 12 kg hajófesték (algagátló, külső-belső hajófesték, lakk)
  • 70 m elektromos kábel
  • ... és amit nem számoltam (csiszolópapírok, gumikesztyű, ecsetek, festőhengerek, maszkoló szalagok, stb.)
    A legnagyobb költségek a hajó szállítása, a motor, és az elektromos berendezések voltak. Ezek mellett szinte eltörpül a faanyag, a festék, és a ragasztó ára.

Nagy munka volt és sok türelmet, lemondást követelt mind tőlem, mind a családomtól, de azt hiszem megérte. Rengeteg tapasztalatot szereztem és csomó, számomra új technológiát tudtam kipróbálni. Ez után már bátran bele mernék vágni egy másik ilyen kaliberű hajó felújításába, vagy akár építésébe is.

Köszönöm mindenkinek a támogatást, a bátorítást és a lehetőséget!

Jöhet a víz és a szél!!!












Népszerű bejegyzések